Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Kan ej koppla högtalare till Traktor s2mk2 (Sida 1 av 1)

Kan ej koppla högtalare till Traktor s2mk2 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Nybörjar djs » Kan ej koppla högtalare till Traktor s2mk2

• Sander_
  •  
  • #1 Lördagen den 7 februari 2015 kl 18:06

Kan ej koppla högtalare till Traktor s2mk2

Tjena

Haft mitt Traktor s2 mk2 ett tag nu och har det kopplat till laptopen. I sin tur är mina högtalare kopplade till laptopen och det är så ljudet fungerar. Men på detta sättet fungerar det inte att cuea i hörlurar vilket jag vill.

För att få att både komma ljud från högtalare och höglurar kräver det att jag kopplar högtalarna till outputen i kontrollern. Jag har högtalare med aux-ingång och har då använt mig av en sådan:

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/tillbehr/kabel-och-kontakt/rca-kabel/bandridge-adapter2xrcahane-1xrcahona/189896.5329/

där jag kopplar i högtalarens aux i den kabeln.

Problemet är att det fortfarande vägrar att fungera. Någon som möjligen vet vad problemet kan vara?

Tack på förhand!

Mvh riktigt frustrerad

• dj-jens
  •  
  • #2 Tisdagen den 10 februari 2015 kl 08:12

Traktor s2 har egna utgångar för ljud med inbyggt ljudkort.

Så jag vet inte riktigt varför du vill ta ljudet från din laptop. Det finns två sätt att ställa in, ställ in i första traktor s2 mk2. sen lite längre ned i samma fält hittar du en ljudfunktion till där du kan sätta datorns ljudkort som sekundärt.

Så länge du inte använder mixerbordet egna ljudkort så kopplas hörlursurtaget bort ifrån mixerbordet och du kan inte ha medhörning (cue ) valet av ljudkort avgör om du ska kunna utnyttja medhörningen för annars går den bara på datorns ljud.
    Ska lägga upp en liten tutorial när jag kommer hem efter jobbet.

Inlägg uppdaterat Tisdagen den 10 februari 2015 kl 08:13

• Sander_
  •  
  • #3 Fredagen den 13 februari 2015 kl 22:37

Hej!

Tack för svar. Problemet är att jag INTE vill ha ljudet från min laptop. Jag har försökt att ställa in den i det första alternativet "Traktor s2 mk2". Ur detta kommer inget ljud. Jag vet inte om det är för att adaptern (länken i tråden( krånglar? För mina högtalare har tyvärr bara aux-ingång.

Skulle varit jättehjälpsamt med tutorial! Tack!

• dj-jens
  •  
  • #4 Fredagen den 13 februari 2015 kl 22:41

Hemskt ledsen men jag har totalt glömt detta. Ska fixa en liten tutorial under morgondagen.

• dj-jens
  •  
  • #6 Lördagen den 14 februari 2015 kl 18:59

Ganska enkelt kolla bilderna
    1. http://www.djportal.nu/_userdata/useralbums/18101/1810120150214183939996.png
    2. http://www.djportal.nu/_userdata/useralbums/18101/1810120150214183940863.png
    3. http://www.djportal.nu/_userdata/useralbums/18101/1810120150214183940993.png

Gå in på inställningar - Audio Setup. Då ser det ut som på bild ett och fast vad ditt ljudkort heter vet jag ej i datorn men den ser du där.
    Ställ in som på bild 2. Har du MK 2 så ställ på den osv.
    På bild tre ser du ljudikonene att den har tagit mitt mixerbord.

Starta en låt och koppla in hörlurar. Sätt CUE Mix på mitten (sitter på framsidan) vrid upp CUE volyme ca 1/3.
    Ljud ut bak.Använder du RCA ut så ställ in knappen på both och starta med level på baksidan i mitten. Samma med den på som sitter på ovansidan mellan Gain. Låt ljudet på stärkare vara ganska låg och exprimentera med volymer allt eftersom du får ut ljudet.

Hoppas du kommer vidare med detta.

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015