Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Nybörjare - Tips och Tricks  (Sida 1 av 1)

Nybörjare - Tips och Tricks  
 (Sida 1 av 1)

Forum » Nybörjar djs » Nybörjare - Tips och Tricks

• Valy
  •  
  • #1 Fredagen den 18 september 2015 kl 17:36

Nybörjare - Tips och Tricks

Hej!
    Har länge haft intresse att börja DJa och kände att nu ska jag ta tag i det. Men jag skulle uppskatta alla råd och svar på frågor som jag kan få!
    Jag har då haft olika DJs som har sagt att jag ska börja med lite olika program, körde först på VirtualDJ 7 och den var bra att testa med. Sedan bad någon mig att köra på Serato DJ som tydligen användes av flera. Nu fick jag tips att ha Traktor DJ, men det står att jag behöver native instruments, är det något specifikt till det programmet och behöver ni har det inkopplat hela tiden, för jag t.ex. ska låna en från min kår. Hur har ni gjort som använder det programmet?

Sen har jag en fråga angående hur man kopplar musiken. Enklast för mig är att kunna koppla till Spotify, men verkar som att det inte finns som många där man kan det, men finns det något DJ program som har det?

Samt, om ni har tips på en bra youtuber eller hemsida för att börja från grunden och som är förståeligt. Eller bara andra tips som kan funka för någon som vill köra lite gigs på mindre event, klubbar etc?

Uppskattar allt!!

• udda1
  •  
  • #2 Lördagen den 3 oktober 2015 kl 15:18

du borde kunna köra traktor me controllers/ cdjs som inte är från native instruments så vet faktiskt inte vad det är för fel
    vad har du för setup??

finns appar om du kör via en tablet så du kan mixa ifrån spotify
    vet ingen datasoftware där det är möjligt, däremot så funkar iTunes till bla traktor

https://www.youtube.com/playlist?list=PLkqsu4WzeMg7hmBi9Nr7lK4lqoOYZpVvW

DJ Watch

Choco Canel (33 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015