DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Nybörjarfråga (Sida 1 av 1)

Nybörjarfråga 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Remix & musikproduktion » Nybörjarfråga

• Babra
  •  
  • #1 Torsdagen den 1 juni 2017 kl 12:56

Nybörjarfråga

Hej alla glada DJ:s,

Här kommer en riktig amatörfråga som jag hoppas att någon kan svara på.

Jag är ruskigt sugen på att testa att göra musik, men har noll erfarenhet inom detta. Min fråga/frågor är alltså kring hur jag enklast (och inte allt för dyrt) kan testa detta. Jag har tillgång till Mac och iPad.

Jag testade lite garageband men trots att det var rätt festligt är det inte vad jag söker. Jag vill ha ett program med många (massor) av olika ljud, trummor och andra effekter. Helst ett enkelt program, men det viktigaste är att det finns många ljud/trummor etc. Om det dessutom går att ladda upp/in egna ljud är det ypperligt.

Detta är som en hobby och inget jag tror kommer bli utgivet eller liknande. Bara för att jag helt plötsligt blev sugen på att testa något nytt ;-)

Jag förste kika runt lite på sajten, men jag är obekant med terminologin och har svårt att förstå vilket program som passar mig bäst.

Tack

/Babra

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan