Recension DJ Angelina Sommer Parade 2003

Paul Maddox feat Nicky Mak – Reach out

*Bonus* (Aqualoop sunshine superman mix)
Pulsedriver – Galaxy
Ole van Dansk – Shining Star
DJ Bass-T pres. Topmodelz – Fly on the wings of love
Axel Coon – Close to you

Oj, ser ut att vara en helt okej samling med låtar man lyckats pressa ihop på den här skivan. Frågan är bara om det verkligen stämmer. Miss Angelina som är årets DJ ifrån norska Sommer Parade har jag aldrig hört något ifrån, men en av mina personliga favoriter finns med på skivan; Paul Maddox, supertalangen ifrån England. Just låt nr.14 osar verkligen Paul, hade räckt med att höra låtens vocals och jag hade direkt kunna känna igen vems låt det var.

Men om den är så imponerande bra kan man väl diskutera. Den håller okej nivå, och avslutar skivan på ett hårt och bra sätt. Lite väl mycket synthtrallande för min del dock. Då lyssnar jag hellre på låt nummer ett, Rank 1. Som är en riktig skön sommarlåt, mjukstartar det hela perfekt. Sen fortsätter skivan i samma stil i ett par låtar för att i låt nr. 4 höja sig ett snäpp. Diggar den lite annorlunda låten ifrån Ozone, sticker ut lite från mängden. Efter denna fortsätter det tråkiga fram tills Svenson & Gielens stora hit Twisted dunkar på.. har man inte lagt märke till denna låt förens nu är man ganska sent ute, funkar väl fortfarande dock antar jag. För övrigt ett måste för alla dom som gillar den här typen av musik!

Före Twisted har vi paradens Anthem, som Miss Angelina själv haft ett finger eller två i spelet med. Helt okej låt, men inget märkvärdigt, och för att vara en så kallad anthem duger den inte. Resten av låtarna är inte nämnvärt feta, förutom kanske den bästa låten på skivan, närmare bestämt spår nr.13, Dial M for Moguai – Beat box, cool låt av det lite hårdare slaget. På skivan finns det också en bonus mix, med fyra låtar. Denna mix består av tysk fjortis techno, Topmodelz kan man skicka med enkel biljett till månen. Hur man kan göra en låt med Olsen Brothers hit, Fly on the wings of love förstår jag inte riktigt. Borde kanske tillägga att dom dock inte är ensamma om detta, då även XTM & DJ Chucky även gjort en hit på denna låt, deras cover blev dock en större succé. Rekommenderar hellre den.

Nää.. det här är ingen vidare bra skiva i mitt tycke, så tills vidare man inte varit på Oslos förmodligen största gatufest (Förstår dock inte varför man väljer att åka till Norge, när man kan åka till underbara Berlin och Love Parade!?) och skakat rumpan till dessa låtar vill säga. Roligt initiativ, och roligt att det händer saker på musikscenen även i Norge. Åk gärna till Sommer Parade, det verkar vara en rolig fest, men skippa skivan och spara pengarna till lite bra E istället…

Betyg: 8,1/10
Antal röster: 7